niedziela, 22 grudnia 2013

Świąteczne ciasta

Świąteczne pieczenie ciasta zaczęłam od porażki. Wstawiłam pachnący piernik do piekarnika, usiadłam do komputera z herbatką i uświadomiłam sobie, że soda do ciasta została na kuchennym blacie. Dwie foremki ciasta z daktylami, okraszone moimi łzami wyładowały w koszu. Ale nie poddałam się, po motywacyjnej rozmowie z Michałem, kontynuuję pieczenie. I mam już dwa pyszne ciasta, jutro będzie trzecie.



Jogurtowe z daktylami

- 2 szklanki mąki pszennej białej lub pełnoziarnistej (lubella)
- 2 łyżeczki proszku do pieczenia
- 1 łyżeczka sody
- ½ szklanki cukru
- 2 łyżeczki przyprawy do piernika
- szczypta soli
- daktyle
- 1,5 szklanki mleka sojowego
- 3 łyżki octu jabłkowego
- 1/3 szklanki oleju
Łączymy suche składniki, dodajemy pokrojone daktyle. Łączymy mokre i ubijamy mikserem lub trzepaczką. Łączymy, mieszamy, przelewamy do foremki, wyłożonej papierem do pieczenia. Pieczemy godzinę i 10 min w 180 stopniach.

Śliwkowe
- 1 ½  szklanki mąki pszennej białej lub pełnoziarnistej (lubella)
- 8 gramów proszku do pieczenia
- 2 łyżeczki do przyprawy piernika
- szczypta soli
- ½  szklanki cukru
- powidła śliwkowy 3 łyżki
- 1 szklanki mleka sojowego
- ½  szklanki oleju

Łączymy suche składniki. Łączymy mokre składniki i dodajemy 3 łyżki powideł śliwkowych i ubijamy mikserem lub trzepaczką. Łączymy, mieszamy, przelewamy do foremki, wyłożonej papierem do pieczenia. Pieczemy godzinę i 10 min w 180 stopniach.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz